ELITSINGLAR satsar stort i Sverige

ELITSINGLAR har gjort en ny, dramatisk förändring: sedan i slutet av maj har dejtingsidan en helt ny logo och en ny och annorlunda look. De grå nyanserna har bytts ut mot en varm och mycket mer modern design i grönt. Nu satsar ELITSINGLARs VD Jeronimo Folgueira på att bli bäst i Sverige på premiumdejting.

ELITSINGLARs nya design är ett viktigt steg mot målet: att bli bäst i Sverige på premiumdejting. Men den nya gröna looken är bara en del. En förbättrad användarupplevelse på webben, nya appar och en uppdaterad matchningsmetod är andra delar av projektet. Först ut var i Storbritannien i mars, och efter en stegvis introduktion av den nya designen avslutades projektet i mitten av juni när Norden och Centraleuropa fick den nya looken och de nya funktionerna.

ELITSINGLAR grön logo

Och ELITSINGLAR har all anledning att satsa stort. De senaste två åren har företaget som står bakom sidan, Affinitas GmbH, vuxit stadigt med 25-30 % om året. En stor del av framgångarna kommer från ELITSINGLARs engelskspråkiga systersajter som får in fler än 215 000 nya medlemmar i månaden, men även den svenska sidan är en framgångssaga med mer än 10 000 nya medlemmar i månaden.

Jeronimo Folgueira, VD för Affinitas, tror att den Nordiska marknaden kommer spela en viktig roll för företaget även i framtiden och att nydesignen är ett viktigt steg på vägen. "Vårt företag växer snabbt, och det är viktigt att sidan verkligen speglar våra medlemmars behov och önskemål. Vår målgrupp är välutbildad, bekväm med ny teknik och har generellt höga krav på sin dejtingupplevelse. Med vår nya moderna och varma look vet vi att vår plattform kan leva upp till de förväntningarna.“  Och just dejtingupplevelsen har stått i fokus under projektets gång. ELITSINGLAR-teamet har tänkt om helt både vad gäller webbsidan, apparna och mobil- och tabletvyerna. Uppdateringen av matchningsmetoden gör dessutom att det nu är lättare än någonsin för medlemmarna att hitta kärleken. Folgueira fortsätter: ”Vi är fast beslutna att bli den bästa premiumtjänsten för nätdejting i Sverige och i världen. För att komma dit krävs det att vi erbjuda den absolut bästa dejtingupplevelsen på marknaden och det gör vi nu: säker, seriös och spännande dejting på en av världens bästa plattformar.”

Jeronimo CEO ELITSINGLAR

Alla bilder som medföljer detta pressmeddelande kan användas fritt. Klicka för HD-version.